​Privatlivspolitik

Tak, for at du har valgt at bruge vores service. Det er vigtigt for os, at vi beskytter og respekterer dit privatliv i forbindelse med, at du har valgt at bruge vores services. Udover at være den foretrukne leverandør af rengøring er vores ypperste mål derfor at behandle dine persondata forsvarligt og hensigtsmæssigt, så du kan føle dig tryg ved at bruge vores services. Vi har høje etiske standarder og har fastsat strenge interne procedurer, der sikrer, at vi behandler dine persondata på bedst mulige vis. I vores privatlivspolitik kan du læse vilkårene for behandlingen af dine persondata og de rettigheder, du har i forbindelse med brug af vores services. Har du spørgsmål eller kommentarer til vores privatlivspolitik – eller vil du gerne i kontakt med os i øvrigt, er du velkommen til at kontakte os. 

Hvilke ydelser leverer vi

Vores virksomhed leverer privat og erhvervsrengøring. Til brug herfor indsamler vi en række data om dig. I de andre menuer har vi uddybet hvad vi indsamler, hvorfor vi gør det, hvad vi gør for at beskytte dine data, hvorfra vi indsamler persondataene og hvilke rettigheder, du har i den forbindelse. 

Hvad er persondata?

Persondata kan være mange ting. Det kan være navn, adresse, e-mail og telefonnummer. Persondata er alle former for information, som kan bruges til at identificere en person. Det er derfor ikke kun den enkelte oplysning, der afgør om noget kan kaldes persondata. Hvis flere persondata tilsammen ikke kan identificere en person, men tilsammen kan, har de karakter af persondata.

Vi indsamler persondata på flere måder

Vi indsamler persondata om dig på følgende måder: 

Når du køber vores rengøringsservice 

Når du er i kontakt med vores kundeservice 

Når du henvender dig via vores hjemmeside 

Når du selv giver os persondataene 

Du kan i menuen nedenfor se, hvorfor vi gør det og på hvilket grundlag, vi gør det. 

Vi bruger dine persondata på flere måder

Her kan du læse følgende: 

  • At vi indsamler og bruger dine persondata til bestemte formål
  • At vi sletter dine persondata, når de ikke længere er nødvendige
  • At vi videregiver dine persondata i visse tilfælde

Vi indsamler og bruger dine persondata til bestemte formål

Formålet med at indsamle og bruge dine persondata er følgende: 

At visse persondata, er vi nødt til at kende om dig for at kunne levere vores service til dig. Det er for eksempel dit navn, din adresse, dit telefonnummer, din mail og cvr. nr. dvs. nødvendige identifikations- og kontaktoplysninger. Kan vi ikke behandle disse persondata, kan vi ikke levere vores service til dig. Vores andet behandlingsgrundlag er at følge lovgivningen, hvor vi skal registrere og gemme visse persondata. Det er for eksempel persondata til brug for vores overholdelse af skattelovgivningen og bogføringsloven. Ønsker vi at bruge dine persondata på en anden måde end det, vi indsamlede dem, fordi det var nødvendigt, oplyser vi dig herom, hvis ’rammen’ for det oprindelige formål overskrides. Det gør vi, før vi går i gang og oplyser dig samtidig begrundelsen herfor. Privatlivspolitik Side 4 af 10 

Vi sletter dine persondata, når de ikke længere er nødvendige

Vi sletter dine persondata efter 12 måneder, da vi vurdere, at vi ikke længere har brug for dem på det tidspunkt.

​Nogle persondata skal vi opbevare i minimum 5 år af hensyn til lovgivningen, bl.a. Bogføringsloven. Det er for eksempel persondata til brug for udstedelse af fakturaer, så vi kan afregne skat og moms korrekt og for at kunne dokumentere det over for myndighederne. 

Da vores ydelse omfatter en service, som vi har et ansvar for over dig eller andre for, opbevarer vi som udgangspunkt nogle persondata i minimum 10 år. Det er bogføringsmateriale og samarbejdskontrakter. 

Det gør vi for at kunne varetage vores økonomiske interesser og retsstilling hvis nogen måtte mene, at vi har handlet ansvarspådragende.]. I så fald skal vi kunne dokumentere, hvilke persondata vi har fået, hvilken aftale, der var indgået med kunden og hvad vi har gjort i forhold til kunden, så vi kan varetage vores interesser. Vi ’renser’ dokumenterne for de persondata, der ikke er nødvendige herfor. 

Vi videregiver dine persondata i disse tilfælde 

Vi sælger ikke, vi offentliggør ikke og vi viderebringer ikke på anden måde dine persondata til andre, medmindre: 

  • det er nødvendigt for at vi kan udføre vores service over for dig, eller
  • det er nødvendigt, for at vi overholder lovgivningen, eller
  • det er nødvendigt for at beskytte en samarbejdspartner eller en tredjepart (der er strenge regler i lovgivningen for at skulle videregive persondata på dette grundlag)

Det kan f.eks. være din adresse, til levering af rengøringsrekvisitter til producent som leverer varerne. Derudover til vores statsautoriserede revisor, eventuel anden samarbejdspartner eller i erstatningsøjemed. Til dem viderebringer vi de nødvendige persondata, således at vi samlet set kan levere vores ydelse til dig.

Hvis det er påkrævet af lovgivningen, eller det er for at beskytte os selv, en samarbejdspartner eller en tredjepart.

Lovgivningen giver i visse tilfælde mulighed for, at vi kan videregive persondata uden dit samtykke. Nogle gange skal vi gøre det. Andre gange kan vi gøre det. I det omfang, lovgivningen tillader det, kan vi videregive persondata med henblik på enten at beskytte eller håndhæve vores rettigheder. Det samme gælder for rettigheder, som tilhører vores samarbejdspartnere og tredjeparter. Eksempler, hvor det kan være relevant, er for eksempel i forbindelse med forebyggelse af bedrageri eller andre strafbare forhold.

Du har mange rettigheder

I dette afsnit kan du læse, at du har en række rettigheder i forbindelse med vores behandling af dine persondata, blandt andet at du har: 

  • Ret til at få forkerte persondata rettet
  • Ret til at få indsigt i dine persondata og få udleveret kopi
  • Ret til at få slettet dine persondata
  • Ret til at kræve begrænsning
  • Ret til at gøre indsigelse imod behandling
  • Ret til at tilbagekalde samtykke
  • Ret til at klage over vores behandling af dine persondata

Hvis du vil vide mere, eller udnytte dine rettigheder, beder vi dig kontakte os via kontaktpersondataene i bunden. 

Ret til at få forkerte persondata rettet

Vi kontrollerer, at de persondata, vi behandler om dig, ikke er forkerte eller vildledende. Det gør vi hvis vi ved eventuel omstrukturering i din virksomhed har fundet sted eller flytning at location har fundet sted. I den forbindelse sender vi dig en mail og hører til eventuelle ændringer. Du har ret til at få berigtiget (rettet) dine persondata, som vi er i besiddelse af.

Ret til at få indsigt i dine persondata og få udleveret kopi

Du har til enhver tid ret til at få indsigt i de persondata, vi har registreret om dig og få udleveret en kopi af persondataene. Du kan også få oplyst formålene med behandlingen, hvor længe, vi opbevarer dine persondata, hvem vi videregiver persondataene til og hvor vi har persondataene fra. Dette gælder dog ikke, hvis du allerede er bekendt med persondataene. Vi gør opmærksom på, at retten til indsigt kan være begrænset af hensyn til beskyttelsen af andre personers persondata og til vores erhvervshemmeligheder. 

Klage Vi gør alt, hvad vi kan, for at sikre, at dine persondata behandles betryggende og at dine rettigheder beskyttes optimalt og vi gennemgår regelmæssigt vores procedurer og håndteringen af persondata. Hvis du mod forventning mener, at vi ikke behandler din henvendelse og dine rettigheder i overensstemmelse med lovgivningen, beder vi dig kontakte os, gerne pr. email med teksten ”klage” i emnefeltet. Du kan skrive til os på infoshinedanmark.dk. Vi vil da ekspedere din henvendelse til en overordnet medarbejder i vores virksomhed, således at eventuelle misforståelser og fejlopfattelser kan blive udredt. Hvis du fortsat mener, at vi ikke behandler din henvendelse og dine rettigheder i overensstemmelse med lovgivningen, kan du klage til Datatilsynet via: Datatilsynet Borgergade 28 1300 København K Telefon: 33 19 32 00 www.datatilsynet.dkDu kan til enhver tid kræve at få slettet dine persondata, som vi er i besiddelse af. Hvis ikke vi længere har et formål med at være i besiddelse af persondataene, sletter vi dem hurtigst muligt efter din anmodning.

Ret til at kræve begrænsning af behandling

Du har til enhver tid ret til at anmode os om at begrænse behandlingen af dine persondata. 

Ret til at gøre indsigelse imod behandling

Du har til enhver tid ret til at gøre indsigelse imod, at vi behandler dine persondata. Dette omfatter retten til at gøre indsigelse imod, at vi anvender persondataene. Vi vil hurtigst muligt tage stilling til din indsigelse, hvis du fremsætter en sådan. 

Ret til at tilbagekalde samtykke

Du kan til enhver tid tilbagekalde det (eller de) samtykke(r), du har givet os. 

Ret til at kræve oplysning om overførsel til lande og organisationer uden for EU

Du har ret til at få oplyst, om vi videresender persondata til et land uden for EU. Vi kan oplyse, at vi ikke videresender persondata til lande og organisationer uden for EU. 

Ret til at undgå profilering og at vi træffer automatiske afgørelser

Du har til enhver tid ret til at undgå, at vi laver profiler af dig og dine persondata eller træffer automatiske afgørelser. Vi kan oplyse, at vi ikke laver profilering i vores virksomhed eller træffer automatiske afgørelser.

Vi kan oplyse, at vi ikke laver profilering i vores virksomhed eller træffer automatiske afgørelser. 

Klage

Vi gør alt, hvad vi kan, for at sikre, at dine persondata behandles betryggende og at dine rettigheder beskyttes optimalt og vi gennemgår regelmæssigt vores procedurer og håndteringen af persondata. Hvis du mod forventning mener, at vi ikke behandler din henvendelse og dine rettigheder i overensstemmelse med lovgivningen, beder vi dig kontakte os, gerne pr. email med teksten ”klage” i emnefeltet. 

Du kan skrive til os på infoshinedanmark.dk. 

Vi vil da ekspedere din henvendelse til en overordnet medarbejder i vores virksomhed, således at eventuelle misforståelser og fejlopfattelser kan blive udredt. Hvis du fortsat mener, at vi ikke behandler din henvendelse og dine rettigheder i overensstemmelse med lovgivningen, kan du klage til Datatilsynet via: 

Datatilsynet 

Borgergade 28 

1300 København K 

Telefon: 33 19 32 00 

www.datatilsynet.dk

Børn

Vores virksomhed er målrettet voksne. Vi indsamler ikke bevidst persondata fra og om børn. Vi er realistiske omkring, at f.eks. børns brug af elektroniske enheder aldrig kan betyde med 100% sikkerhed, at vi ikke modtager persondata om børn. Vi har forsøgt at indrette vores systemer bedst muligt, så vi ikke kan modtage persondata fra børn og vi sletter straks persondataene, hvis vi bliver opmærksom på, at vi utilsigtet har modtaget persondata om børn. 

Hvis du er forælder eller værge og mener, at dit barn har givet persondata til os bevidst eller ubevidst, beder vi dig kontakte os hurtigst muligt via vores kontaktpersondata i bunden.

Hvordan opbevarer vi dine persondata?

Vi er forpligtet til at beskytte dine persondata. Både fordi det følger af lovgivningen, men også fordi vores egne interne, etiske regler kræver, at vi passer godt på dine persondata. Vi benytter relevante og forsvarlige tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger for at sikre, at der ikke skabes uautoriseret adgang til de persondata, vi opbevarer. Formålet hermed er at sikre, at persondataene ikke anvendes, ødelægges, ændres offentliggøres eller på anden måde misbruges. 

I dette afsnit kan du læse, at 

  • Vi har interne regler om informationssikkerhed i forbindelse med persondata
  • Vi har implementeret IT-tekniske foranstaltninger
  • Brugeradfærd er vigtig for at sikre tilstrækkeligt højt sikkerhedsniveau
  • Vi orienterer berørte personer, hvis der opstår risiko for eller et egentligt databrud

​Vi har interne regler om informationssikkerhed, som indeholder retningslinjer og procedurer

Det inkluderer blandt andet, at persondata kun er tilgængelig for den (eller de) medarbejder (e), der har brug for det. 

Medarbejdere, der har brug for at håndtere persondata, har underskrevet en tavshedserklæring Inkluderet i vores regler om informationssikkerhed er også, at vi løbende træner vores medarbejdere i korrekt håndtering af persondata og kontrollerer, at reglerne overholdes af medarbejderne. 

IT-teknisk har vi blandt andet implementeret følgende foranstaltninger:

  • Installeret antivirus på alle de IT-systemer, der behandler persondata
  • Installeret adgangskode på computere med jævnligt krav om fornyelse
  • Løbende backup af alle IT-systemer, der behandler persondata
  • Begrænsning af adgangen til persondata, så kun de medarbejdere, der har behov for det, har adgang. Og kun i det omfang, det er nødvendigt
  • Indgået databehandler aftaler med vores leverandører, som behandler jeres data.

​Risikoen og ansvarsfraskrivelse 

Den største fare for misbrug af persondata skyldes menneskers egen ageren. Det er både op til den enkelte person at passe godt på sine egne persondata (bl.a. aldrig oplyse passwords til andre), ligesom det er op til vores virksomhed at tage højde for menneskelig indblanding. Selvom vi har foretaget ovennævnte tiltag for at begrænse risici ved behandlingen af persondata, kan det ikke udgøre en 100% sikkerhed for, at der ikke sker utilsigtede hændelser. 

Vi fraskriver os derfor ethvert tab som følge af utilsigtede hændelser relateret til vores brug og behandling af dine persondata i det omfang, vi kan gøre det i medfør af gældende lovgivning. Vi kan således ikke gøres ansvarlig for tab af nogen art, som opstår relateret til brug af vores virksomhed, vores produkter og ydelser, vores hjemmeside, systemer, apps og anden software i det omfang, vi kan gøre det i medfør af gældende lovgivning. Vi anbefaler, at du også selv iværksætter tiltag til sikring af dine persondata. Det kan du gøre blandt andet ved at lukke din browser efter brug, ved at logge ud af alle konti efter brug, ved at installere antivirus- antimalware- og anden software, der kan forbedre sikkerheden på din computer. Vi anbefaler, at du løbende opdaterer software, de apps du bruger, din computer og mobile devices og aldrig oplyser dit password til andre. 

Underretning

Som nævnt har vi foretaget en lang række tiltag for at sikre behandlingen af dine persondata. Skulle vores IT-systemer og andre sikkerhedsforanstaltninger alligevel blive kompromitteret, vil vi give dig besked uden unødig forsinkelse, hvis kompromitteringen indebærer en høj risiko for dine rettigheder og frihedsrettigheder.

Kontaktoplysninger

Vores virksomhed Shine Danmark er dataansvarlig, og sikrer, at dine persondata behandles i overensstemmelse med lovgivningen: 

Shine Danmark – miljøvenlig rengøring 

Adresse: Runestenen 7, 8210 Aarhus V. 

CVR: 42489476 

Telefonnr.: 32122424 

Mail: infoshinedanmark.dk 

Website: www.shinedanmark.dk 

Opdatering af denne Persondatapolitik

Vi opdaterer vores persondatapolitik, når vi vurderer, at der er behov for det. Det kan eksempelvis være, når vi udbyder nye services. Når vi laver ændringer i persondatapolitikken, vil vi nævne det herunder. 

Ændringer i forhold til tidligere versioner

Anmeldelser fra Facebook

🟊🟊🟊🟊🟊

Sebastian Seizer

Professionel rengøring til fornuftige priser, mit firma har altid været
​tilfreds med Shine Danmarks service.

​​Vi er et landsdækkende rengøringsfirma med 16 års erfaring. 

Du er meget velkommen til at kontakte os for et uforpligtende tilbud på rengøring privat eller erhverv.

CVR: 39975343

Shine Danmark - Erhvervsrengøring

Runestenen 7, 8210 Aarhus

fb_2